El Mobile World Congress i l’escola

Un grup de nois i noies de 2on d’ESO em confessa un petit secret: quan van entrar a l’institut, es pensaven que l’àrea de Tecnologia “anava sobre mòbils, apps i tot això”. Estem a mitjans de febrer  del seu segon curs, Barcelona està envaïda per congressistes del Mobile World Congress, però ells preparen un examen sobre circuits elèctrics.

Escolto la cantarella de sempre: “jo vull ser periodista, per a què em serveix aprendre’m de memòria tot això dels circuits elèctrics?” . Com que, tot justament, jo sóc periodista, tinc preparada una resposta (no sé si prou bona però sí suficient, crec): si mai entrevistes algú que et parla de circuits elèctrics, t’anirà molt bé haver-ne estudiat quelcom en alguna ocasió.

I em callo això: si no és que ja ho has oblidat.

O això: no recordo que mai ningú m’hagi parlat de circuits elèctrics, però en canvi aquests dies vaig de bòlit intentant entendre què és un fotó o què és el grafè.

Ara mateix recordo una anècdota que em posa els pèls de punta. Fa molts anys (potser 10) una mestra d’Infantil m’explicava (tota corpresa) que quan deies als nens que fabricarien un mòbil (un d’aquells de pals, filets, ninots o petxines que després decoraven un raconet del sostre), els nens en realitat esperaven fabricar un “mòbil”, l’aparell per a comunicar-se que ja duien gairebé totes les mares.

Dic que em posa els pèls de punta perquè calculo (ara corpresa jo) que aquells nens de fa deu anys podrien ser els mateixos que ara cursen 2on a l’institut i que segueixen esperant. Ara ho fan a l’àrea de Tecnologia, on volen parlar del que ells creuen que és “tecnologia” avui. La del Mobile World Congress.

És irònic: nosaltres, dels mòbils i les apps, en seguim dient “noves” tecnologies. Doncs mireu, una de dues: o a aquesta assignatura n’hi diem “Velles tecnologies” o fem una revisió seriosa del curricullum.

Ep! Del curricullum complet!

Deixa un comentari

